Současná podoba internetu je s námi už zhruba třicet let a postupně se stala součástí životů většiny z nás. Mnoha společnostem tak víceméně dobrovolně sdělujeme své soukromé informace. S nadsázkou by se dalo říci, že například takový Google o nás ví více než naši kamarádi. Jaká data o vás nasbíral, ale můžete jednoduše zjistit. 

Reklama byla součástí moderního internetu snad od nepaměti. Za tu dobu se z jednoduchého obrázkového poutače stala inteligentní forma propagace, která míří cíleně přímo na uživatele.

Firmy, které zajišťují internetovou reklamu, používají různé způsoby ke sběru dat a cílení reklamy. Využívají k tomu historii vyhledávání, často navštěvované weby, data z eshopů, na kterých jste nakoupili, nebo jste si jen prohlíželi zboží.

Na základě těchto informací si společnosti jako například Facebook nebo Google dávají své uživatelé do různých škatulek. Jste mladý muž, díváte se na akční filmy, posloucháte blues a baví vás australský fotbal. I tohle si o vás může internet myslet, ne vždy je to ale naprostá pravda. Jde o obecné informace založené na navštívených webech, ale i vámi zadaných informacích. Těmi může být právě věk, pohlaví, ale i adresa a kontakty.

Google

Personalizace reklam Google | FOTO: Google

O svá data se totiž s těmito společnostmi dělíte dobrovolně – při registraci, při sdílení osobních událostí na sociálních sítích i lajkování příspěvků. To vše jen proto, aby vám byly nabízeny relevantní reklamy, které vás zaujmou.

Co si o vás Google myslí, můžete zjistit vcelku jednoduše. Stačí být přihlášení ke googlovskému účtu a navštívit stránku Personalizace reklam. Jestli vám nějaká informace nevoní, můžete ji jednoduše vymazat.