Facebook chystá novinky, které by měly uživatelům zpříjemnit sledování různých zájmových stránek a provozovatelům jejich správu. Jednou z největších změn je zrušení tlačítka To se mi líbí, přibude také News Feed. Novinek se lidé dočkají v průběhu následujících měsíců.
Jednodušší design a snadnější spravování stránek (tzv. Facebook Pages) – to jsou novinky, které na začátku roku představil Facebook. Jejich provozovatelům, ať už se jedná o známé osobnosti nebo firmy, by měly pomoci s budováním komunit, lepší interakcí a také zachytáváním nežádoucího obsahu.
Stránky na Facebooku během následujících měsíců dostanou zcela nový design. Díky novým tlačítkům bude možné daleko rychleji přidat nový příběh, snadnější bude přístup k nastavení stránky nebo statistikám. Bude také jednodušší přepínat mezi stránkou a osobním profilem. Vedle toho se změní i způsob spravování stránek. Provozovatel bude moci různým lidem udělit rozdílné množství práv – s ohledem na konkrétní úkoly (např. správa obsahu, reklamy, zprávy).
Přibude samostatný feed s novinkami (tzv. News Feed), který stránce bude nabízet tematicky příbuzný obsah a umožní jí snadnější zapojení do diskuzí nebo interakci s fanoušky. Sledujícím se pak komentáře stránky budou u cizích příspěvků ukazovat na prvním místě. Zároveň přímo u komentáře přibude tlačítko, které lidem umožní stránku okamžitě začít sledovat. Novinkou je funkce otázek a odpovědí (QaA formát), který je inspirovaný Instagramem a umožní intenzivnější komunikaci s fanoušky.
Po letech u stránek zmizí tlačítko To se mi líbí, zůstane pouze možnost sledování. Sledující podle Facebooku představují skupinu lidí, která chce dostávat aktualizace a novinky. To pomáhá provozovatelům lépe identifikovat fanouškovskou základnu a přizpůsobit jí obsah Stránky.
Novinky zohlední také vyšší snahu u zabezpečení stránek. „Chceme, aby byl Facebook bezpečným místem pro spojení s fanoušky, proto jsme vylepšili schopnost detekovat aktivitu, která není na naší platformě povolena – včetně projevů nenávist, násilného, sexuálního nebo spamového obsahu či předstírání cizí identity. Pokračujeme v podpoře viditelnosti ověřených stránek, jejich komentáře se zobrazí výše v sekci komentářů a News Feedu,“ uvádí Facebook v tiskové zprávě.