Vévodkyně ze Sussexu je už několik let pod obrovských drobnohledem. Své si užila zejména s britskými médii, které proti ní byly mnohokrát velmi kritické. Lehké to však nemá Meghan Markle ani na sociálních sítích, informoval web The Guardian.
Nová zpráva analytické platformy Twitteru – Bod Sentinel – tvrdí, že vévodkyně je na této sociální síti terčem koordinované nenávistné a dezinformační kampaně. I přesto, že takový druh příspěvků se týká také prince Harryho, 80 % z nich se zaměřuje právě na Meghan.
Experti analyzovali přes 100 tisíc tweetů, které se týkají známého britského páru. Narazili přitom na 83 twitterových účtů, které stojí za sedmdesáti procenty nenávistných příspěvků zaměřených právě na vévodkyni ze Sussexu.
„Pomocí naší analýzy jsme izolovali 55 jednoúčelových účtů, které jsme identifikovali jako primární účty šířící nenávist,“ stojí ve zprávě. Osmadvacet účtů pak bylo označeno za sekundární šiřitele. Celkově mají tyto twitterové účty přes 187 tisíc sledujících s dosahem až na 17 milionů uživatelů.
Čtyři takové účty už Twitter zablokoval. Krátce po zveřejnění analýzy zároveň došlo k výraznému poklesu nenávistných aktivit zaměřených na Harryho a Meghan. Šéf analytické platformy Bod Sentinel Christopher Bouzy prozradil, že se kampaň proti britskému páru nepodobá ničemu, co jsme zatím mohli na sociálních sítích vidět. Podle něj totiž na rozdíl od jiných dezinformačních kampaní neexistuje žádný motiv.
„Jsou to lidé, kteří je nenávidí? Je to rasismus? Snaží se poškodit důvěryhodnost Harryho a Meghan? Tato kampaň pochází od lidí, kteří vědí jak manipulovat s algoritmy, manipulovat s Twitterem, jak pracovat, aby se vyhnuli odhalení. Dělat to na takto komplexní úrovni mohou jen lidé, kteří vědí, jak na to,“ vysvětlil Bouzy.
Harry a Meghan označili toxicitu na sociálních sítích za jeden z důvodů, proč se rozhodli odstoupit od svých královských povinností a odstěhovat se do zámoří.