Společnost Meta (bývalý Facebook) činí letos řadu významných změn. Nyní přestane používat citlivé informace k zacílení inzerce. Tento krok přichází po letech kritiky reklamních algoritmů, které byly vnímány jako příliš invazivní.
Nově se nebude dát reklama zacílit na uživatele podle jejich rasy, politického přesvědčení nebo sexuální orientace, oznámila společnost na svém blogu. Dle jejich slov „těžké rozhodnutí“ přišlo jako reakce na zpětnou vazbu odborníků na občanské právo a politiků.
Nová pravidla vstoupí v platnost 19. ledna příštího roku. Inzerenti nebudou moci použít zacílení, která mohou lidé vnímat jako citlivá – tedy informace týkající se zdraví, rasy, politiky nebo sexuality.
„Vyslyšeli jsme obavy odborníků, že takové možnosti zacílení by mohly být zneužity takovým způsobem, který by vedl k negativním zkušenostem lidí z menšinových skupin,“ vysvětlil viceprezident produktového marketingu a reklam Graham Mudd.
Společnost ale zdůraznila, že zařazení uživatelů do cílových tematických skupin se neposuzuje podle fyzických vlastností, ale analýzou obsahu, se kterým reagují. Tato změna se dotkne všech produktů společnosti Meta, které poskytují inzertní prostor – tedy Facebooku, Instagramu i Messengeru.
Společnost se pod vlnou kritiky rychle mění. Na konci října oznámila změnu názvu z Facebook na Meta. Podle některých odborníků jde jen o snahu zamést problémy pod koberec. Nedávno také vypla funkci rozpoznávání obličeje, odpůrci upozorňovali na možný zásah do soukromí a hrozbu zneužití.