Podvodníci objevili nové triky, jak získat peníze z cizích bankovních účtů. Terčem útoků se tentokrát stali klienti Komerční banky. Před možným nebezpečím je proto varuje zpráva, kterou banka ve středu rozeslala.
Komerční banka eviduje případy, kdy se podvodníci vydávají za její pracovníky a snaží se z lidí vylákat peníze. Podle peněžního ústavu využívají podvodníci hned dva triky, jak vysát cizí účty.
„Zavolají vám a vydávají se za pracovníka banky. Dokonce i umí nasimulovat naše telefonní číslo. Řeknou, že váš účet napadl podvodník. Aby ochránili vaše peníze, chtějí je převést na jiný (bezpečný) účet. K tomu žádají přístupové údaje, číslo platební karty nebo fotografii občanského průkazu,“ vysvětluje ve zprávě banka. Podle ní hovory probíhají i v brzkých ranních hodinách a snaží se klienta zastihnout rozespalého a nesoustředěného.
„V druhém případě vám také zavolají a vydávají se za pracovníka banky. Do KB Klíče vám následně pošlou výzvu k potvrzení. Může jít o převod peněz na jiný (bezpečný) účet nebo změnu nastavení účtu,“ upozorňuje dále banka.
Komerční banka proto vyzývá své klienty, aby na takové požadavky nereagovali. „Pokud jste se stali obětí podobného pokusu, kontaktujte neprodleně naši klientskou linku,“ dodává ve zprávě banka.