Začátek roku považuje mnoho lidí za období změn a nových začátků. Stejně to zřejmě vidí také jeden z nejznámějších řetězců rychlého občerstvení na světě. Po více než dvaceti letech totiž přichází s novým logem. Americká společnost Burger King, která působí také v Česku, mění kompletně celý brand, včetně obalů nebo uniforem zaměstnanců.
Burger King se zbavuje svého typického znaku po jednadvaceti letech, informoval web americké televize CNN. Nové logo, které populární řetězec rychlého občerstvení představil ve čtvrtek, má odkazovat na původní vzhled z let 1969 až 1999. Hlavním rozdílem jsou jeho barvy, které mají více odpovídat vzhledu jídla. „Burger King je značka, která má jasnou osobnost. Je zábavná, umí si vystřelit sama ze sebe, odvážná. To bude pokračovat,“ popsal šéf marketingu Fernando Machado.
„Upravili jsme vizuální identitu, aby lépe odpovídala tomu, o čem naše značka je. Začínalo být patrné určité odcizení, protože se značka tolik proměnila,“ doplnil ředitel marketingu s tím, že nové logo bude lépe využitelné v digitálu a mobilním prostředí.
Nové logo se objeví na obalech jídla, uniformách zaměstnanců, reklamních materiálech, dekoracích a na pobočkách samotných restaurací. Zatím bude k vidění ve Spojených státech a postupně se rozšíří do celého světa. Předělání všech téměř 19 tisíc restaurací Burger King, aby korespondovaly s novým vizuálem, však bude trvat několik let. Společnost chce navíc s ohledem na ekologii ještě využít stávající obaly, které zatím mají ve skladech. Také na webu české pobočky populárního řetězce je stále k vidění logo, které firma používala od roku 2000 do letošního roku.
Předchůdce dnešního populárního řetězce vznikl v roce 1953 v Jacksonville na Floridě. Jako lákadlo používá společnost slavný hamburger Whopper, který je možné objednat způsobem „Have it your way“. To znamená, že si zákazníci mohou vybrat několik ingrediencí podle vlastní chuti. Burger King je mezi evropskými fastfoody průkopníkem rostlinných náhražek masa.